Dag 9, 22 mei 2014

22 mei 2014 - Bischofsgrün, Duitsland

Om 8.00 uur vanochtend vertrokken uit Niederfullbach. We hadden de avond daarvoor ook maar weer een keer de was gedaan, gelukkig was vanochtend alles weer droog. Na vertrek volgden we getrouw de aanwijzingen!! Maar in de beschrijving stond niet dat we ongelofelijk moesten klimmen. Dat was wel even balen als je net van start bent gegaan. Als je denkt dat het klimmen en dalen wel eens zal ophouden, kom je bedrogen uit. Maar ja, daarvoor zitten we dan ook in Zuid-Duitsland. We zijn de Main gevolg(zie foto).
Onderweg maak je van alles mee, zoals een stortbui, lastige ondergrond om op te fietsen maar er gebeuren ook dingen die je liever niet wil meemaken, zoals een ongelukje. Toch is dit vandaag na 30 km trappen gebeurt. Net een stop gehad op een heerlijk bankje na al die klimpartijen, net weer opgestapt, gelukkig geen hoge snelheid maar JE lag wel op de grond. Oei! Resultaat een schaafwond aan de elleboog, een pijnlijke schouder en...zoals het er nu naar uitziet een paar gekneusde ribben( pijnlijk). Enfin, we moesten weer verder  en wat was het fijn dat Duitsland dit fietspad had geasfalteerd, want over een ruig bospad fietsen was nu met mijn ribben, geen pretje.
We vervolgden onze weg richting Kulmbach en hebben daar onze lunch, een bord met krachtvoer, genuttigd. Vandaag heel veel langs het spoor gereden op goed asfalt.
Onderweg moet je soms keuzes maken. Vandaag was dat: stoppen we in Bad Berneck in het Fichtelgebirge of gaan we toch nog door naar Bischofsgrün. We hebben voor Bischofsgrün gekozen waarbij we deze laatste 10 km een constante stijging hadden van 4%. Geen enkel stukje vlak of dalend. Pfff....pittig. Naast ons hoorden we de Main ruisen en dat nodigt dan zo uit om er naar toe te gaan en heerlijk in het verkoelende water te gaan zitten. Maar helaas, we moesten door! Aan het einde van de 10 km wachtte ons gelijk een pension. Heerlijk! Het was vandaag een prachtige dag, veel zon gehad, 91 km op de teller maar wel kilometers die er behoorlijk ingehakt hebben.

JE&P

1. Fam. Bellekom:
    22 mei 2014
    Niet leuk zo'n ongelukje! Knap dat je toch zoveel gefietst hebt!!! Zal morgen best lastig zijn. Een dagje wat rustiger aandoen? Zet 'm op!!!
  2. Tiny Draai:
    22 mei 2014
    Oeps da's pijnlijk. Beterschap en hold kop der veur.
  3. Gerrit P.Draai:
    22 mei 2014
    Zal vrijdag veel spierpijn geven. Met gekneusde ribben fietsen is ook geen pretje. Maar als ik jullie reisverslagen lees zijn jullie toch wel bikkels hoor! ! Veel succes en geniet er van.
  4. Leo B:
    23 mei 2014
    Ai, dat is een tegen-valler...
    Doe maar voorzichtig aan en geniet van de omgeving.
  5. Willy hazekamp:
    23 mei 2014
    Diep respect , zet hem op vrijdag en niet weer vallen hoor ???? gr je personal trainer.
  6. Lex:
    23 mei 2014
    Hopelijk goed geslapen , en vandaag er weer tegen aan. Pittig gekneusde ribben,vooral met lachen. Succes mannen, wat zeg ik: echte mannen!!!
  7. Renee Korfage:
    23 mei 2014
    Ojee dat is niet zo leuk maar hoe gaat het nu? Aardig stijf vanmorgen zeker? Wat zijn jullie anders al een eind opgeschoten! Vandaag de rit een beetje aanpassen? Heel veel sterkte en beterschap!!!!
  8. Hans Müller:
    Ha toppers,
    Heel sterk staaltje van mentaliteit om na het 'ongelukje' door te gaan tot een verdere stopplek. Kenmerkt de echte bikkels. Sterkte .....et bon courage et bon route!
  9. Hans Groeneveld:
    23 mei 2014
    Ha heren, leuk zo'n tocht en met je doel x 2 voor ogen is het vast fijn fietsen.
    Hoop dat de kneuzingen niet opbreken.
    Ciao
  10. Ans van Bruggen:
    23 mei 2014
    Super hoor, op karakter doorgaan. Wees nu wel voorzichtig deze laatste week. Maar nu eens een foto van jullie beiden !!
    Iedereen zit hier op te wachten.
    Zet'm op!