Dag 8, 21 mei 2014

21 mei 2014 - Coburg, Duitsland

Vandaag van Meiningen naar Coburg, 94 km over, in de ochtend, een uitstekende route. Wel weer wat klimmetjes en zelfs weer eentje van 10%, en een lange dit keer! Dit werd dan ook met een high-five op de top gevierd, om vervolgens de beloning in ontvangst te nemen: een afdaling op asfalt door een bos, dus met zeker zo'n 38 km/uur naar beneden! Heerlijk! Vandaag door de vele routes en soms niet eens een route veel gezocht en moeten vragen. Wat hier in Duitsland altijd zonder moeite gaat. Hulde aan de Duitsers; wat een leuk en te gek volk is dat. Niets is te gek; iedereen staat voor je klaar, kaarten worden uit huis gehaald, auto's rijden mee naar een stille plek om uitleg te geven, ervaringen worden gedeeld, banden worden opgepompt en zelfs water komt niet uit de kraan maar uit flessen uit de koelkast! En betalen?.......ho maar! Mocht Nederland geen wereldkampioen worden dan zijn wij vanaf nu voor Duitsland! Zo ook vanmiddag: we waren iets te ver voor de route en een aardige dame met kinderwagen heeft ons uitgelegd waar te rijden: "Officieel moeten jullie terug, maar hier rechtdoor en dan de eerste rechts bij het bord, dan rij je Coburg van de goede kant binnen en is het nog korter ook!". Ik dronk nog wat en mijn vader zat in een lekker ritme te trappen, zo lekker dat hij dat ene bord naar rechts niet zag. Ik kon hem niet meer terug roepen, inhalen is gelukt maar te laat, in plaats van korter werd het laatste stukje wat langer. "Rij jij maar weer voorop", zei hij schamend. O, ja......het bord was slechts 2 bij 1 en GEEL!

Groeten van hier!

P&JE

1. Gerda Van Ramshorst:
    21 mei 2014
    Geniet mee door jullie verslag en de fotto's. Ik heb grote bewondering voor jullie prestatie! Vanavond extra aan jullie gedacht toen ik keek naar het programma op ned. 1, uitzending ten bate van "kika". Dat was alles boeiend en ontroerend. Het onderstreepte extra ook jullie doel. Succes voor de voortzetting van jullie tocht. Ik blijf meeleven. Hrt.grt. Ggeda
  2. Henk en Gieneke Westers:
    Goedemorgen Jan en Peter,
    Gisteravond een tv uitzending gezien waarvoor jullie het allemaal doen. Heel ontroerend. We wensen jullie veel succes en plezier toe voor de rest van de reis.
    Groet,
    Henk en Gieneke
  3. Thea Venema:
    Hallo kanjers,
    Vanmorgen in alle vroegte jullie reisverhalen achter elkaar gelezen.
    Heerlijk !! en wat fijn, vader en zoon met zo'n geweldige prestatie.
    Ik hoop dat de volgende dagen net zo voorspoedig verlopen.
    CHAPEAU !!!
  4. Fam. Bellekom:
    22 mei 2014
    Jeetje, jullie maken genoeg mee!! Peter, harder schreeuwen dan had je vader het echt wel gehoord!!!
    Succes vandaag!
  5. Gerrit P.Draai:
    22 mei 2014
    Misschien bij terugkomst Jan Eltjo even naar Specsavers?
    Peter houdt die ouwe goed in de gaten, je maakt zomaar te veel kilometers.
    Over de helft is lekker terug tellen Doe jullie best kanjers!!
  6. Piet en Janny:
    22 mei 2014
    De volgorde is ons al duidelijk geworden door de vorige mail; we hadden ook niet anders verwacht.
    Wat moet het heerlijk zijn, zo samen op pad, fietsen en er voor gaan en 's avonds heerlijk nagenietend.
    Geniet met volle teugen; het is straks zo maar voorbij.
    Piet en Janny