Dag 10, 23 mei 2014

23 mei 2014 - Cheb, Tsjechië

VRIJDAGAVOND 23 MEI 2014, 19.00 UUR Studio Sport met Mart Smeets:
"De leiders in de Tour de Praag gaan voortvarend aan kop! De algemeen leider in de blauwe trui en de bergklassementsleider in het rood laten het Fichtelgebergte in een nieuw diepterecord ( 15 km in 2,5 uur ) snel achter zich. Er zitten slechts honderden van seconden tussen beide. Gelukkig laten ze rest van de medestrijders ver achter zich: Zo'n 900 km."

Tjonge wat een ochtend in de bergen! Dat hoort wel thuis in Studio Sport! Het hoogste punt van de route hebben we bereikt! 870 meter! Vanochtend dus lekker geklommen; de 8 en 10% vlogen ons in de benen, met als klapstuk 15%! Soms echt moeten lopen. Afdalingen waren vandaag ook geen snelle, vanwege het wegdek: zand met kiezels. Van de gekneusde ribben hebben we geen last gehad, wel van een losse spaak. Bij de fietsenmaker heeft de fiets wel 2 uur gestaan. Wij hebben maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om te lunchen. In de middag konden we nog goed doorfietsen en hebben we alsnog de 72 km gehaald vandaag! Naast de steile bergetappes is ons nog iets bijgebleven van deze dag: het zoeken naar de juiste route. We hebben veel overleg en moeten veel vragen.
Maar we eindigen met iets positiefs: we zijn in Tjechië!!! Naar schatting nog 3,5 dag fietsen met een langere stop in Pilzen. Hopelijk hebben we de grootste hoogteverschillen gehad!

Groeten van Tour de Praag,

P&JE

1. Mischa Runsink:
    Chapeau!

Dat is wel een kleine understatement voor wat jullie aan het doen zijn mannen. 900 km fietsen en zo'n redelijk korte tijd is een mooie prestatie, jullie zijn er nog niet en de laatste loodjes zullen zeker zwaar gaan wegen, maar deze monstertocht zal voor de rest van jullie leven iets bijzonders blijven. Het doel wat jullie hebben gekozen is ook erg bijzonder en wij gaan hier zeker een bijdrage aan geven.

Heb net in een ruk jullie verslagen gelezen en het leest lekker... Zegt wel wat over de sfeer die jullie hebben denk ik.

Vanuit een zonovergoten Nederland - iets overdreven - een hartelijke groet vanaf de camping.

Geniet van de tocht, de natuur, de gesprekken met elkaar, jullie doel en de voldoening die in uitzicht is!
  2. Hans Müller:
    23 mei 2014
    Goed te lezen dat de ribben niet de nodige problemen hebben gegeven bij al dat klimwerk. Nu in Tsjechië! Moet een goed gevoel geven.
    Jan Eltjo, vanochtend weer heerlijk getennist. Toch wat anders dan jouw activiteiten op dat moment. Knap hoor.
    Voor morgen weer 'gute reise'.
  3. Tiny Draai:
    23 mei 2014
    Wat goed gefeliciteerd. Geniet van dat land.
  4. Gerda Van Ramshorst:
    Welkom in Tsjechie!
    Gelukkig dat de pijn van de val goed te doen is. Toch van harte beterschap! Succes bij het vervolg van de tocht.
    Geweldig deze prestatie.
    Met bekende Grt .. Gerda
  5. Josée Reijsoo- ten Kate:
    24 mei 2014
    Wat super dat jullie al in Tjechie zijn en wat fijn dat de ribben het houden. Toch een gemeen slippertje. Jullie liggen dus prachtig op schema, geweldig! Wens jullie verder een goede reis!
    Lieve groet,
    Josée
  6. Hetty:
    Dag Jan Eltjo en Peter,

Tsjechië gehaald, een eerste doel, toch een hoogtepunt. Mooi! We lezen jullie verslagen met veel plezier en belangstelling en beleven vooral onze eigen tocht weer. Zo herkenbaar! Het routeboekje ligt in de buurt, het fotoalbum wordt er bij gehaald. Erg leuk.

We wensen jullie in Tsjechie veel succes, vooral met het wegdek, wat na Pilzen overigens weer wat beter wordt :) En er komen nog wat hellinkjes aan...

Geniet nog maar even van dat fijne, kleine, overzichtelijke, móóie wereldje waar je deze weken in leeft.

Groet, Erik en Hetty Luppes
  7. Jacob Kloosterman:
    Hallo Jan Eltjo en Peter,

Er ging even wat mis met dit berichtje, dus maar even opnieuw.
    Met plezier en grote bewondering lees ik jullie verslagen.
    Wat een geweldige prestatie hebben jullie nu al geleverd.
    Het einddoel is bijna bereikt, maar vergeet ondertussen niet van alles onderweg te genieten.
    Hoe zit het met de contacten onderweg?
    Je schrijft wel over de weg vragen, maar hebben jullie ook wat uitgebreidere gesprekken met de mensen onderweg? En dan bedoel ik niet zozeer over het weer.
    Sterkte met de spieren en de ribben tijdens de laatste loodjes (of beter loden?).

Groeten van Jacob en Wennie.
  8. Gerrit P.Draai:
    24 mei 2014
    Nou Tour de Praag, dat was wel een heftige dag!!
    MAAR!!!! Jullie zitten in TSJECHIE.En dat doet vast wel goed.
    Straks met een langere stop in Pilzen de plaats van het lekkere bier!
    Neem niet teveel anders dragen jullie het nog mee in de benen.
    Geniet van de laatste loodjes in Tsjechie en op naar Praag.
    Gr. Gerrit en Tiny.
  9. Judith:
    24 mei 2014
    900 km wauw, dit doe ik jullie zeker niet na!
    Respect voor jullie!
    Ik hoop dat het in Tsjechië net zo goed vertoeven is als in Duitsland!
    Hou jullie in de gaten!!
    Gr,
    Fam. Westers Bedum
  10. John Waanders:
    24 mei 2014
    Nog even doorbijten mannen. In Pilzen natuurlijk lekker aan de pils en dan is het een fluitje van...
    Succes en geniet !
    John