dag 16, 29 mei 2014

29 mei 2014 - Praag, Tsjechië

Eindelijk dan de foto van ons met de KiKa vlag tussen ons in. Een agent heeft deze foto gemaakt toen wij maandag in Praag aankwamen. Wow, wat een prachtig moment was dat. Nogmaals fantastisch dat wij dit hebben, mogen en kunnen doen voor KiKa. We hopen bij terugkomst dat er een mooi bedrag op de rekening staat zodat we op deze manier dit goede doel kunnen ondersteunen. Met de KiKa vlag op het Oude Stadsplein!

De foto is gemaakt op het Oude Stadsplein. Het Oude stadsplein in Praag is dé ontmoetingsplek van de oude stad (Stare Mesto). Het plein bestaat al sinds de 12e eeuw en tot de 20e eeuw was dit het belangrijkste marktplein in de stad. In 1621 werden op deze plek 27 Boheemse prinsen onthoofd. In 1948 werd het plein gebruikt door communisten om aan de burgers mede te delen dat zij de huidige regering overnamen. Vanaf de van van het communisme in 1989 is het plein een verzamelplaats voor evenementen. Op het Oude Stadsplein vind je enkele van de meest sprekende bezienswaardigheden voor Praag.

Nog 1 dag, dan de tassen pakken, nog even fietsen en op naar Nederland!

JE&P

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willy hazekamp:
    29 mei 2014
    hoi toppers ik heb de foto ook even op faceboek gezet, top hoor
  2. Gerrit P.Draai:
    29 mei 2014
    Nou mannen dat is toch de foto waar je het voor gedaan hebt.SUPER!!! Ik heb met veel plezier jullie verslagen gelezen.Zal ze nog missen. Vrijdag nog een klein stukje fietsen en dan lekker naar huis.Ik wens jullie een hele goede reis en thuiskomst.
    Nogmaals bedankt voor jullie reisverslag en ik hoop dat er een heel groot bedrag voor KIKA uitrolt.Wellicht vast wel een keer tot ziens.
    MOI TOT KIEK!!!!!
  3. Gerda Van Ramshorst:
    29 mei 2014
    Goede en voorspoedige thuisreis morgen.
    Hartelijke groeten,

Gerda
  4. Hans Müller:
    30 mei 2014
    Moet voor een jullie een bijzonder moment zijn om daar met vlag en een grote ervaring rijker te staan. Topprestatie!
    Ook heel mooi in kader KIKA. Nog even on THE bike - moet geen probleem zijn met al die km's in de benen - en dan back home.