Dag 7, 20 mei 2014

20 mei 2014 - Meiningen, Duitsland

Het zou een warme dag worden en dat is ook het geval geweest. Vooral 's middags! We zijn vandaag om 08.20 uur vertrokken. Na ca. 10 km. doken de bergen van de kalimijnen, in de omgeving van Heringen en Harnrode, op. Het zijn helaas bergen afval als gevolg van de winning van zout. Het zoutgesteente uit de Werramijnen is heel uniek; het bevat naast kalium ook magnesiumsulfaat. Helaas bestaat maar ca. 30% uit bruikbare stoffen! de rest is afval en wordt dus op een hoop gestort.

Enfin, onze fietstocht, we hebben wederom de Werraroute gevolgd, die ons bracht van Gerstungen via Bad Salzungen naar Meiningen. Na 48 km. fietsen, hebben we onze lunch genomen in Bad Salzungen en het aloude Gradierwerke een bezoekje gebracht. De tocht die we vandaag maakten door het Werradal gaf te zien dat het dal op vele plaatsen breder is. Aan beide zijden van het fietspad leek het net water, brede velden en dan in de verte hogere heuvels dan voorheen. Onderweg vele slechte stukken gehad waardoor de snelheid afneemt. Vaak dansend op het zadel waardoor de billetjes aardig wat te verduren hebben gehad. Helaas had Peter vandaag weer een lichte opwelling van een griepje in de benen. Om 16.00 uur hebben we maar, via het toeristenburo, een pension gevonden.

We zijn qua geplande fietsdagen halverwege, en de afgelegde km's, 650! dus ook over de helft. Morgen en overmorgen wederom warme dagen. We kijken wel hoever we komen.

groeten van Jan Eltjo en Peter

1. Willy hazekamp:
    21 mei 2014
    hoop dat peter wat beter is veel klm gewenst vandaag
  2. Hans Müller:
    Peter,
    Hopelijk zet de griep niet door. Voldoende drinken, licht rijden, steun van je maatje en thuisfront ......komt goed.
  3. Edwin:
    21 mei 2014
    Erg leuk om jullie verhalen te volgen mannen. Ik heb bewondering voor jullie hoor.
    Ga zo door.
  4. René Lensing:
    21 mei 2014
    Leuk om jullie avonturen te lezen, respect !
    Nog veel plezier met de tweede helft,
  5. Renee Korfage:
    21 mei 2014
    We nemen geen pet af voor jullie maar een hoed!!!!!!!!Wat zijn jullie geweldig goed! En nu vooral doorgaan en Peter fiets die eventuele griep uit je benen! Wij vinden het geweldig leuk om de verslagen te lezen van jullie. Heel veel succes nog de komende dagen.
  6. Tiny Draai:
    21 mei 2014
    Peter niet ziek worden hoor.
    Wat heb ik een respect voor jullie.succes.
  7. Marlous ten Kate:
    21 mei 2014
    Lieve pap en Peter, Tjonge wat een verhalen deze keer! Maar helemaal leuk. Fijn dat jullie wat foto's hebben gestuurd maar ik wil zo graag jullie even zien. Dus heren, maak ff een selfie!
    Tot morgen!
    veel liefs en kusjes uit Ten BoerX