Dag 6, 19 mei 2014

19 mei 2014 - Gerstungen, Duitsland

We have got'm!  Klimmetjes van 10%, we werden er in het routeboekje al voor gewaarschuwd. We hebben het er de hele ochtend over gehad; ja, we hebben ze gehaald. Joehoe! In tegenstelling tot de vorige keer. Onze ' Angstgegener' hebben we overwonnen!

Na een uitstekend ontbijt vanochtend zijn we om 08.40 uur vertrokken. De Werraroute verder gevolgd en via Eschwege, Treffurt en o.a Creuzburg zijn we na 98 km. in Gerstungen gearriveerd. We belden met de pensionhouder van het door ons uitgekozen pension. Deze zei dat hij er met 5 min. zou zijn, we konden wel even wachten. Drie kwartier later was hij er nog niet. We zijn maar naar het volgende adresje gereden en daar konden we direct terecht. Waren we ook nog veel goedkoper uit ook!

Ook vandaag was het een uitstekende fietsdag met goed weer op een enkel spatje in de ochtend na. Het ging prima. Het gebied waar we doorheen gekomen zijn is bijna gelijk aan dat van gisteren. Langs de rivier met heel veel klimmetjes, langs bosranden en door schilderachtige dorpen met heel veel vakwerkhuizen.

Heerlijk gegeten en ook een lekker biertje gedronken. We waren in de gelegenheid om al jullie reactie's te lezen. Wat fantastisch dat jullie zo met ons meeleven. Dat steunt ons enorm, heel erg bedankt.

Tot morgen!

P&JE

1. Willy hazekamp:
    goed bezig toppers
  2. Catharina:
    19 mei 2014
    Hallo heren, als jullie zo doorgaan dan zijn jullie 3/4 dagen eerder bij de eindstreep. Petje af en veel respect.
  3. Wim Groeneveld:
    Heren,
    Het is fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Zo halen jullie zeker het einddoel.
  4. Paulipol:
    19 mei 2014
    Waaauw mannen wat een tocht en wat een prestatie!!!!!Heb alle mails opgespaard en ze nu achter elkaar gelezen,je kunt ze zo uitgeven.Heb de 17e aan mijn vijver(waar ik zo vaak met Anja heb zitten kletsen) een wijntje op haar gedronken.APETROTS zou ze op jullie geweest zijn!! Hoeveel kilo zijn jullie al kwijt?? 'k Hoor niets over lekke banden, houen zò!! Zet em op en ik verheug me op de rest van jullie 'Grande Tour'.
  5. Ali en Hans Schraa:
    20 mei 2014
    Wij sluiten ons graag aan bij alle positieve reacties. Stoer werk voor een heel goed doel.
  6. Hans Müller:
    Ha toppers,
    Volgens mij zitten jullie helemaal in het ritme (qua vlakke en 'berg'etappes). Klasse en zeker voor een tennisser!
  7. Coco en Theo:
    Hi Jan Eltjo en Peter,
    Fijn dat het jullie zo voor de wind gaat, letterlijk en figuurlijk en dat jullie het daarnaast ook gezellig hebben met elkaar.
    Nog een heel fijne reis verder en ga zo door!!!
    Groeten van Theo en Coco
  8. Astrid & Gerrit:
    20 mei 2014
    Nieuwe talenten en kwaliteiten in de familie: klimgeiten, geen berg te hoog. Lekker doorgaan met trappen en genieten
  9. Fam. Bellekom:
    20 mei 2014
    Hallo mannen, jullie fietsen zo hard denk dat jullie onherkenbaar als het doel is behaald.
    En nog geen onenigheid?
  10. Fam. Bellekom:
    20 mei 2014
    Was nog niet af, ga nu door met bericht
    Onenigheid zal toch wel mee vallen , ga zo door en leuk om jullie berichten te lezen Gr Peter
  11. Judith:
    20 mei 2014
    Hè toppers, elke dag lees ik jullie verslag! Er leuk dat dit om deze manier zo kan! Ga zo door!
    Gr. Judith Martin en de kids.