Dag 5, 18 mei 2014

18 mei 2014 - Bad Sooden-Allendorf, Duitsland

Vandaag hebben we grenzen overschreden:

1. De oude grens tussen 2 Duitslanden èn
  2. De afstand van 103 km!!!!!!

Het was de route van Trendekburg via bad Karkshafen, Lippoldsberg, Oberweser, Hann.Munden, Witzenhausen naar Bad Sooden - Allendorf.

Het laatste stukje van de Diemelroute langs de Diemel. Een pad met aan de ene zijde 10 meter lager de Diemel en aan de andere zijde een groot bos met hoge bomen. We hebben vanuit Bad Karlshafen de rivier de Weser gevolgd tot Hann.Munden door een glooiend gebied met redelijk hoge heuvels die wij gelukkig niet over hoefden! Bij Wahmbeck zijn we de rivier de Weser overgestoken. Ook hier weer vrij dicht op de rivier en weer bossen, alleen was het zicht nu veel breder. De Weser is redelijk snel stromende rivier. We hebben genoten van een prachtig landschap met vele mooie vergezichten. Hann. Munden is een prachtig stadje en is zeker de moeite waard om te bezoeken; hier hebben we dan ook onze lunch genuttigd. Na de lunch zijn we weer verder gaan trappen, de Werra-route op. Inmiddels verschenen er donkere wolken en even dachten we aan onze eerste dag: REGEN!

Op enig moment toch de beslissing genomen om door te trappen om zo Bad Sooden-Allendorf te bereiken. Daar arriveerden wij om 16.15 uur. Vanaf 18.00 - 20.00 uur heeft het geregend. Vandaag ondanks de vele klimmetjes toch een prachtige dag gehad. Morgen schijnt het een mooie zonnige dag te worden, op naar Creuzburg!

We genieten van het fantastische landschap, de rust en de fietstocht!

Tot de volgende keer!

JE&P

1. Piet en Janny:
    19 mei 2014
    Dat was een flinke dag (103 km).
    Jullie zullen wel al op de helft zitten.
    Na verloop van tijd wennen de hellingen en worden ze steeds gemakkelijker te nemen.
    Nog heel veel plezier en succes.
    Groetjes, Piet en Janny
  2. Stephan ten Kate:
    19 mei 2014
    Wat een prestatie nu al! Veel succes, plezier én een goed einddoel gewenst!