Dag 4, 17 mei 2014

17 mei 2014 - Trendelburg, Duitsland

Vandaag een memorabele dag. We dragen deze dag op aan onze vorig jaar aan kanker overleden zus en tante. Vandaag was haar geboortedag.

We zijn nu 4 dagen onderweg en het gaat goed. En ook onderling gaat het goed, je bent toch 24 uur op elkaar aangewezen. Het is ook lang geleden dat ik zo lang zonder Ria ben geweest. Het gemis zal nog wel toenemen maar dat is wederzijds. Lieve Ria, over 2 weken zijn we weer thuis!

De eerste conclusie van vandaag is: Wij zullen nooit een klimmer worden zoals Alberto Contador. Pffff... t/m 6 à 7 procent gaat, maar 10% is VERY HEAVY,  dus af en toe van de fiets af en gewoon een stukje lopen. Vanochtend om 08.15 uur al vertrokken en zoals gepland in Scherfede de warme lunch gebruikt. Peter was blij dat we in Paderborn eindelijk De Lippe achter ons konden laten. Vandaag zijn we via de rivier De Alme, de Altenau route en vervolgens via de Diemelroute in Trendelburg aangekomen. Wat een mooi gebied om doorheen te fietsen. Het landschap blijft ons bekoren, het wordt heuvelachtiger. En dan de rust, de fluitende vogels en ga zo maar door. Wat wil een mens nog meer! Het weer wordt ook steeds beter. Wat heerlijk dat we dit mogen en kunnen doen!

Een slaapplaats was zo gevonden; het eerste beste hotelletje had nog net 1 kamer vrij, slapen onder de brug was niet nodig. We hebben net een lichte avondmaaltijd gehad en gaan kijken naar de bekerfinale Bayern - Dortmund.

O, ja, de restauranthouder in Scherfede had gelijk door dat we op weg waren naar Praag!

Groeten voor jullie allemaal, en tot morgen.

JE&P

1. Marlous ten Kate:
    17 mei 2014
    Lieve pappa en Peter, ook ik vind het leuk om een reactie te geven. We hebben elkaar al een paar keer aan de lijn gehad en met elkaar gesproken maar dit is ook leuk. Ondanks dat ik natuurlijk nog steeds stikjaloers ben, haha, geniet ik met jullie mee, bij het lezen van jullie reisverslagen die ik per sms ontvang. Meerdere keren per dag moet ik even aan jullie denken. Hoe gaat het met ze, houden ze het vol, genieten ze en hebben ze het goed samen? Door de berichten te lezen weet ik dat het goed komt. Hou vol, geniet en heb het goed samen. Tot gauw! Enne af en toe een foto zou ook erg leuk zijn. Veel liefs en een dikke kus vanuit Ten Boer
  2. Gerda Van Ramshorst:
    17 mei 2014
    Ben blij voor jullie dat het zo goed gaat.possitieve gedachten van velen, ook de mijne begeleiden jullie. Hoop dat het een beetje mag helpen. Jullie kunnen trots zijn op jullie prestaties. Succes! ! Hrt. Grt. Gerda.
  3. Hans Müller:
    Ha toppers,

De heuveltjes komen eraan en dat betekent vooral ieder z'n eigen tempo rijden en 'boven' wachten is mijn ervaring.
    Time flies: Anja die al geruime tijd geleden is overleden. Ze zit ook in mijn gedachten en heel mooi dat deze dag in het teken van haar stond. Ze kijkt beslist mee vanaf een wolk. Ook helemaal waar dat jullie schrijven: 'dat we dit mogen en kunnen doen' .
    Bon courage pour la prochaine étappe!
  4. Josée Reijsoo- ten Kate:
    18 mei 2014
    Ja, gisteren inderdaad de geboortedag van Anja, bijzonder. Zo moeilijk te accepteren dat ze er niet meer is! Ze zou heel trots op jullie zijn geweest en het geweldig vinden wat jullie doen denk ik.
    Volgens mij liggen jullie mooi op schema, maar het wordt straks pittiger en steiler. Wens jullie heel veel plezier, moed en sterkte en Lee de verslagen met veel plezier.
    Hartelijke groet
    Josée
  5. Tiny Draai:
    18 mei 2014
    Fijn dat het zo goed gaat en dat jullie zo genieten. Ga zo door.
  6. Gerrit P.Draai:
    18 mei 2014
    Fijn dat het tot nu toe goed gaat.Ik volg jullie elke dag.
    Vindt het erg knap van jullie. En zeker voor de 70-er.
    Veel succes mannen.