Dag 12, 25 mei 2014

25 mei 2014 - Plzen, Tsjechië

Omdat de zware klimmen, de gekwelde ribben toch in de koude kleren zijn gaan zitten (gisteren 40 km met zeer zware klimmen gehad), hebben we besloten de eerste zeer zware klimmen van vandaag, waarvan één van 150 meter hoogtestijging, over te slaan. We hebben een stukje met de trein gereisd. Dat scheelt ook meteen in de totale kilometers: wel 10 km. Om 09.00 vertrokken we uit Tepla om tegen 16.30 uur te arriveren op ons adres voor de overnachting, toch nog 72 km verder, we zijn in Plzen. Dat is gezien de ochtendtour nog wel een prestatie!
Wat hebben wij gereden in een zuur stukje Europa zeg; niets te beleven en weining te zien, geen weekendfietser tegen gekomen en auto's scheuren je voorbij. Dan heb je nog de troosteloze dorpjes met louter bouwvallen en andere ruïnes. Slechts een enkel dorp ziet er bewoonbaar uit maar dan heb je nergens een terrasje of iets dergelijks. De ruïnes waar schijnbaar wel iemand woont is omheind met hekken met daarachter agressief blaffende honden. En als je dat niet hebt, dan zijn er tralies voor de ramen. We hebben ècht genoten! Nu denken jullie natuurlijk: snel door naar betere oorden. Nou, laat het woord snel maar weg. Wederom klimmen en gelijk ook goed en lang, 8 tot 10% was niks. Afdalen moest het dan wat goedmaken; levensgevaarlijk! Met zo'n 15 km per uur dansten wij langs de gaten en hobbels in het asfalt. De Tjechen moeten ondertussen wel weten welke soort juist is, want ze hebben er wel 15 soorten liggen ( op 1m² ). Dat schoot dus allemaal niet op. En dan de bewegwijzering! Of liever gezegd welke??? Continu beredeneren of vragen, om gek van te worden. Jullie zullen begrijpen dat we nog nooit zo naar een eindpunt hebben verlangt! We hebben ook leuke dingen van vandaag:

1. Elkaar
  2. Een hert, die vlak voor onze fietsen de weg over stak en........
  3. WE HEBBEN DE 1000KM OVERSCHREDEN!!!!!!

Groeten uit de Tour de Praag, waar de blauwe en de rode trui nog vier aan kop gaan!

P&JE                De langverwachte selfie!!!

1. Willy hazekamp:
    25 mei 2014
    Hoi toppers je hebt er ieder geval , mooi weer bij
  2. Alex Boelens:
    26 mei 2014
    Mannen wat heb ik diep respect voor jullie! Einde is in zicht. Nog even kop d'r veur!
  3. Steven:
    26 mei 2014
    Succes met de laatste loodjes!
  4. Renee Korfage:
    26 mei 2014
    Tjonge tjonge wat een helse rit bijna geen doorkomen aan maar jullie hebben alvast wel de 1000km gehaald!!!!!!!!!!!!!! Geweldig mannen en vooral doorgaan en dan gaat de kikavlag in top! succes!
  5. Hans Müller:
    Ha Toppers,

Soms zit het mee soms tegen.Tja...,,al dat klimmen is heftig. Houd moed einde komt in zicht.
  6. Ans van Bruggen:
    Dag stoere Helden,
    Trein of geen trein. Ik blijf trots op zo'n buurman en zijn zoon.
    Groetjes van de Buuf.
  7. Popko de Jonge:
    26 mei 2014
    Na 10 dagen vakantie heb ik met veel interesse jullie verslagen tot nog toe gelezen; wat een ervaring en goed te lezen, dat het goed gaat met jullie (behalve de ribben van J.E.).
    Nog even en jullie hebben een fantastische prestatie geleverd!
    Succes, Popko de Jonge.
  8. Catharina:
    Hallo Heren,
    Geweldig wat een prestatie. Ik heb al jullie berichten gelezen, maar wat mij opvalt is dat ik <misschien ligt het aan mij> nergens het bankrekeningnummer voor deze actie tegen kom. Want al deze moeite van jullie, dat verdiend een extra storting. Verder nog heel veel succes met de laatste km.
  9. Tiny Draai:
    27 mei 2014
    Dat is heel bekend. Terug naar de jaren 50.
    Ze hebben ook wel wat fietspaden.
    Nog even tanden op elkaar. :-)