Dag 11, 24 mei 2014

24 mei 2014 - Mariánské Lázne, Tsjechië

Vanochtend het Pension in Cheb achter ons gelaten. Er zat dit keer geen ontbijt bij dus, hup naar de supermarkt. Je kunt Peter best op boodschap sturen want hij houdt van shoppen en dnt met name bij verschillende, liefst grote supermarkten! De verkeerde persoon ging dus naar binnen, de ander bewaakte de fietsen. Maar ondanks de reuzengrote supermarkt kwam hij vrij snel weer terug. Buiten snel gegeten en de bidons gevuld met "good water". Buiten stond een jonge Tjech te bedelen om geld en sigaretten. Het komt dus nog steeds voor in dit land.

Supersnel hebben we fietsroute 36 gevonden, maar supersnel was de rit niet. Het was wederom afzien, soms tot in het kwadraat! Het routeboekje is niet zo scheutig geweest om de percentages te melden bij het deel in Tjechië. Verkeerde afslag genomen en voor dat je het weet zit je op een korte route, niet verkeerd, maar het was dus wel een kleine hel! We hebben heel veel gelopen. Op enig moment dachten we nog:  "zijn we nu leuk aan het fietsen of zijn we met krachtsport bezig". Natuurlijk, de natuur is prachtig, maar geloof ons, er zijn best een paar krachttermen gevallen vanochtend. Tegen lunchtijd arriveerden we in Marianske Lazne. We waren nog maar net met de lunch begonnen of er kwam me toch een onweersbui opzetten waarbij de regenbuien van de eerste dag in het niet vielen. Hagelstenen kwamen er naar beneden en het duurde zo lang, dat het geen zin meer had om op te stappen. We hebben besloten om een slaapplaats te zoeken en op de kamer uit te rusten van de zeer vermoeiende ochtend. Een verstandig besluit ook voor de pijnlijke ribben.
Helaas is de voorsprong die we qua kilometers hadden nu verdwenen. Morgen de route naar Plzen waar een bijzondere Nederlander ons een overnachting heeft aangeboden.
Praag begint nu toch echt wel dichterbij te komen. Spannend, we hebben er zin in!
Maar vanavond eerst de Champions Leage finale zien met een Radler en een zak chips! Gordijnen die het licht moeten buiten sluiten kennen ze hier erg slecht, dus dat wordt weer vroeg wakker en vroeg vertrekken. Het duo gaat voort, op naar Praag en de KiKa-vlag aan den volke tonen.

We hebben inmiddels alle reactie's gelezen. Wij zijn daar erg blij mee. Namens ons tweeën heel hartelijk dank!

JE&P

1. Willy hazekamp:
    mooie plaatjes onderweg
  2. Anouk:
    24 mei 2014
    Wat een prestatie! Goed bezig mannen!! Ester en ik drinken er nog een wijntje op nu :)!
  3. Anouk:
    24 mei 2014
    Ps. Waar blijven de selfies?
  4. Piet en Janny:
    25 mei 2014
    De laatste loodjes wegen het zwaarst, zeggen ze niets voor niets.
    Uit jullie reacties lijkt het daar ook wel op.
    Nog even boys en de reis waar jullie zo lang naar uitgekeken hebben zit er op. Geweldig!
    Nog even en dan uitblazen in Praag.
    Nog een hele goede tijd samen.
    Piet en Janny
  5. Tiny Draai:
    25 mei 2014
    Soms is het goed dat je gedwongen wordt om te rusten.
    Hopelijk was het weer vandaag beter.
    Dat met die gordijnen is heel herkenbaar.
    Sterkte jullie zijn er bijna.:-)
  6. Renee Korfage:
    25 mei 2014
    Twee jaar geleden stond je er anders voor Peter! Gefeliciteerd, alweer 2jaar!!!!!! Wij drinken er wel een wijntje op!!!!
    Ja die laatste loodjes, rustig doorgaan met adem halen en dan komen jullie er wel met of zonder hagelstenen. Hopelijk morgen geen onweer maar zonneschijn. Heel veel succes ook namens Rieks.
  7. Gerrit P.Draai:
    25 mei 2014
    Het is inderdaad soms wel even lekker om wat extra rust te krijgen.
    Vandaag( zondag ) gaat het misschien weer iets makkelijker.
    Op naar Plzen. Wij hebben op onze vakantie`s in Tsjechie ook te maken gehad met die heerlijke gordijntjes!
    Mannen nog even doorbijten.
    Gr. en tot het volgende verslag.
    Trouwens nu ik dit aan het tikken ben zitten jullie al in Plzen.
  8. Josée Reijsoo- ten Kate:
    25 mei 2014
    Wat geweldig dat het zo gaat en verstandig dat jullie zijn gestopt. Hoeveel km moeten jullie nu nog naar Praag? Jullie mogen trots op jezelf zijn, wat een prestatie! Good luck voor de laatste etappes, lieve groet
    Josée