Voorbereiding 2

13 mei 2014 - Ten Boer, Nederland

Hallo allemaal,

Dit reisverhaal is het laatste over onze voorbereiding. Na vandaag proberen om elke dag jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen, we worden hierbij geholpen door dochter/zus Marlous.

Peter en ik zien er beiden naar uit om deze fietstocht te maken. Peter heeft nog gewerkt t/m maandagmorgen. Pas daarna begon zijn voorbereiding. Maar ook hij is er klaar voor. De laatste spullen zijn gekocht en gepakt. Morgenvroeg de laatste proviand inpakken en dan reizen Ria, dochter Marlous en ik af naar Arnhem. Peter en Ester komen naar ons toe nadat zij de kinderen naar school hebben gebracht. We proberen uiterlijk 11.00 uur de eerste meters te gaan trappen van onze tocht.

Onze  planning is om dagelijks in vier delen van 1,5 uur, met daartussen pauzes en een lunch,  ca. 85 km p. dag af te leggen. Dit moet zeker lukken, behalve misschien de dagen dat we moeten klimmen. Aan het einde van de dag slaapplaats zoeken, eten en op tijd naar bed.

Het zal geen tocht worden om erg snel in Praag te zijn, een dag later is ook goed. We willen er samen een mooie tocht van maken die ons voor altijd zal bij blijven.

2013 mocht niet het jaar zijn om deze tocht te maken. Gelukkig gaat het met de gezondheid van Ria bergopwaarts en kan ik met een gerust hart vertrekken in de wetenschap dat onze dochter Marlous er voor haar zal zijn.

De laatste dagen zijn er veel reacties en mailtjes binnengekomen om ons een goede reis toe te wensen. Fantastisch. Iedereen hiervoor hartelijk bedankt.

Peter heeft een KiKa vlag opgehaald. Deze vlag zullen wij hopelijk met trots tussen ons in ouden als wij in Praag op het Oude Stadsplein zijn gearriveerd.                     Over onze sponsor actie voor KiKa kan ik mededelen dat het bedrag van de ontvangen donaties inmiddels is opgelopen tot boven de € 5.000,--. Maar we weten ook dat de actie nog niet is gestopt. Er mag nog steeds geworven worden voor nieuwe sponsoren/donateurs. Elke kilometer € 5,00. Dat moet dan ca. € 5.750,-- worden.                                                                                                              Na terugkomst zullen we in overleg met KiKa en de notaris gaan afspreken wanneer we de actie gaan beëindigen en het bedrag aan Stichting Kinderen Kankervrij kunnen overhandigen.

Wij hopen op een mooie en voorspoedige fietstocht en jullie hopelijk veel plezier met het lezen van onze verslagen.

Tot de volgende keer.

Jan Eltjo

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tineke de Boer:
    13 mei 2014
    Voor de fietsers veel succes en voor de thuisblijvers veel steun aan elkaar. Voor allen: veel gezondheid.
    Maak er wat moois van met elkaar.
  2. Luuk Feikens:
    Beste Jan Elltjo en Peter,
    Heel veel succes en sterkte! Gelukkig wordt het weer de komende dagen beter. Dat maakt de start aangenamer!
  3. Leo B:
    Beste Jan Eltjo en Peter,
    We wensen jullie heel veel plezier, mooi weer en veel sterkte toe voor jullie mooie fietsreis. Zet 'm op!

Marjan en Leo
  4. Ans van Bruggen:
    Net uitgezwaaid, en ook precies om 8 uur vertrokken,
    Een heel goed begin vandaag en zet'm op!
  5. Josée Reijsoo- ten Kate:
    14 mei 2014
    Heel veel succes! Jullie kunnen trots op jezelf zijn omdat je dit doet en helemaal als je het haalt. Ik zal jullie verslag volgen. Hoop op redelijk weer, niet te warm en geen regen
    Hartelijke groet
    Josée
  6. Ester:
    Lieve Papa,
    We zitten heerlijk te eten, de door jou gemaakte pastasaus, mama heeft heel goed!!! De pasta gekookt!
    Ik mis je
    Jorn
    Zet hem op!
    Liefs Suze.
  7. Ester:
    Lieve Peter en Jan Eltjo,
    Vanochtend gestart, wind mee dacht ik! Dat scheelt toch een slok op een borrel> waarschijnlijk zitten jullie nu aan een borrel!?!?
    Op de terugreis had ik behoorlijke buien, hopelijk jullie niet.
    Veel 'trap'plezier!
    XXX Ester
  8. Fam. Bellekom:
    Hallo jan eltjo en Peter,

Heel veel succes van ons allen gewenst, wij blijven jullie volgen en hopen dat jullie een mooie en onvergetelijke tocht gaan maken

Gr Henriëtte Nomiki Senne en Peter
  9. Fam. Bellekom:
    14 mei 2014
    Lekker schnitzel eten in Duitsland? Morgen succes, goed weer!!!!
  10. Renee Korfage:
    Hallo kanjers!
    Wat een goed initiatief! Wij hopen dat jullie de eerste dag met veel zonneschijn in het hotel zijn aangekomen.
    Voor morgen alvast heel veel succes en ga ervoor!
    Gr Renee en ook van Rieks
  11. Jan van Bruggen:
    24 mei 2014
    Hoorde van Marlous, dat JE een lelijke smak heeft gemaakt.
    Hoop maar dat dat bij het fietsen niet te veel ongemak geeft.
    Helemaal top, dat jullie het zo goed doen. Hou vol!
    We horen de verhalen wel als jullie terug zijn.
    Groeten,
    Jan van Bruggen