Dag 14, 27 mei 2014

27 mei 2014 - Praag, Tsjechië

De 14e dag, de dag waarop we eigenlijk bedacht hadden op de fiets Praag binnen te rijden.
Zoals het de afgelopen weken dagelijks is gegaan zijn we ook vandaag vroeg wakker. Dat ritme zijn we nog niet helemaal kwijt. Uiteindelijk om half 8 toch de beentjes naast het bed. Niet direct actief, gewoon lekker rustig aan. De ribbenkast en de rugspier zijn nog lang niet 100%. We hebben eerst samen lekker ontbeten, koffie gedronken, enfin dingen die je ook thuis doet. Na de middag zijn we met de auto richting Praag gegaan. Boodschappen gedaan want ook de inwendige mens moet verzorgd worden. Vanmiddag regende het behoorlijk in Praag. Vrijdag, als we naar het hoofdstation moeten schijnt het gelukkig goed weer te zijn en kunnen we dus droog overkomen. We zitten namelijk deze dagen 20 km buiten Praag. We moeten dus toch nog wel een stukje fietsen. Om het fietsen voor die "ouwe" tot een minimum te beperken gaan we op zoek naar een station, iets dichterbij. Ach, we vinden wel een oplossing. Nu toch ook nog maar even iets vertellen over die "jonge gozer": hij kookt, en daarvan is bekend dat hij dat heel goed kan, hij doet de was van de afgelopen week, masseert de rug van die "ouwe" en maakt grappen waardoor de ribben pijn gaan doen.
Woensdag, morgen, gaan we naar het centrum van Praag om de bekende dingen weer eens te gaan bekijken, in de hoop dat de ribbenkast en rug het een beetje kunnen volhouden.
Het is wel comfortabel om deze dagen in het huis van je vrienden te kunnen vertoeven. Zelf zijn ze bij familie in Canada, zij komen vrijdagmiddag laat terug. Helaas zijn wij dan ook al onderweg en kunnen we elkaar niet meer ontmoeten. Maar dat gaat ongetwijfeld later dit jaar jaar gebeuren.
Elke dag hebben wij contact met het thuisfront en zij allen verheugen zich erop ons zaterdag weer te zien.

Tot morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Josée Reijsoo- ten Kate:
    28 mei 2014
    Hallo Jan Eltjo en Peter,
    Ik blijf het een enorme prestatie vinden snap dat jullie helaas moesten stoppen. Hoop dat jullie nu wat bijkomen en kan me voorstellen dat jullie je verheugen op " thuis" geniet van de terugreis, we spreken elkaar later. Hartelijke groet,ook aan het thuisfront! Josée
  2. Tiny Draai:
    28 mei 2014
    Fijn dat jullie toch kunnen genieten.
    Ik ben benieuwd hoeveel jullie bijelkaar hebben gefietst.
    Fijne dagen nog en een goede reis naar huis.