Dag 2, 15 mei 2014

15 mei 2014 - Hamm, Duitsland

Na een goede nachtrust zijn we vanochtend om 08.40 uur vertrokken. Het was wel wat frisjes en de temperatuur ging ook maar moeizaam een paar graden omhoog. Via Dorsten de Römer-Lippe route gevolgd naar Haltern am See. Tijd voor een kopje koffie! We vervolgden onze weg via de Stausee naar Bork, waar we een omleiding hadden. Vóór Bork hebben we op een bankje onze lunch genuttigd; een broodje van gisteren en vandaag. Fruit èn......de meegegeven droge metworst van Marlous! Heerlijk! Bij Bork ontstond er enige verwarring maar al gauw hadden we de juiste route te pakken en vervolgden wij onze tocht naar Slot Cappenberg, een heuvelachtig gebied. Via Werne trapten we door naar Hamm. Om Hamm te bereiken hebben we eerst de rivier De Lippe van alle kanten gezien om daarna via lang recht pad om 15.15 uur aan te komen. Een topdag, 90 km gefietst vandaag! We hebben een slaapplaats gevonden in een jeugdherberg. Een prima plek voor mannen van 44 en 70 jaar!!! Even een boodschapje gedaan en een pizza gegeten maar daarvoor moesten we wel 4 km lopen. Alsof we nog niet genoeg beweging hebben gehad! Het gaat prima, geen vermoeidheidsklachten, alleen is Peter op het moment erg verkouden. De pyjama's zijn aan, we gaan weer op tijd ons "stapel" bed in.

Tot de volgende keer,

JE&P

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda Van Ramshorst:
    15 mei 2014
    Hoop dat ook nu een goede pleisterplaats is gevonden.
  2. Edwin:
    15 mei 2014
    Prachtig hoor heren. Maar wat ik mij afvraag is hoe jullie navigeren. Ouderwets via de kaart of via de navigatie op de telefoon?

Gr. Edwin
  3. Tiny Draai:
    15 mei 2014
    Knap hoor.Hopelijk is de morgen verkoudheid van Peter over.
    Succes.
  4. Hans Müller:
    15 mei 2014
    Hopelijk is de verkoudheid gauw over. Heel mooi dat jullie 90 km.hebben weggetrapt. Jullie komen al een goed ritme. Succes morgen qua weer, fietsen en route!
  5. Anouk:
    16 mei 2014
    Jullie zijn goed bezig!! Hopelijk komt het mooie weer ook jullie kant op! Succes!
  6. Judith:
    respect voor jullie!
    ben benieuwd wat jullie allemaal gaan meemaken!
  7. Ronald van der Meer:
    16 mei 2014
    Kerels! Super wat jullie doen, mooi doe gesteld en nu volhouden. Ik wens jullie namens ons 4-tjes heel veel succes!
    Groet, Ronald
  8. Renee Korfage:
    16 mei 2014
    Ga zo door jochies!!!!!!!!!!!!!! De kop is eraf en jullie doen het geweldig! Ga zo door!
    Vanavond een lekker borreltje Peter, vroeg naar bed en wie weet ben je morgen weer boven jan.Sterkte! Veel succes mannen!